Menu
0318 610582

Praktijkregels

Persoonlijke Gegevens

Als nieuwe patiënt dient u een geldig legitimatiebewijs en uw verzekeringspasje te overhandigen tijdens de eerste afspraak. Wijzigingen in uw persoonlijke gegevens, zoals adres, telefoon, e-mail etc., dient u zo spoedig mogelijk aan ons door te geven via info@tandkliniek-hooghehoed.nl of telefonisch op +31 (0) 318 61 05 82. Wijzigingen in uw gezondheid en medicijngebruik dient u altijd aan ons door te geven.

Afspraken

Vriendelijk verzoeken wij u, wanneer u onze praktijk bezoekt, zich ten allen tijden te melden aan de balie. Alle afspraken dienen tenminste 24 uur van te voren te worden afgezegd. Wanneer u uw afspraak vergeet, zich te laat afmeld of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer kan plaatsvinden, zijn wij genoodzaakt om de verloren tijd in rekening te brengen. Wij doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden, maar dit is helaas niet altijd mogelijk. Ons excuses daarvoor. Voor vragen kunt u altijd terecht bij onze balie-assistente. U dient minimaal één keer per jaar te komen voor een controle. Indien u het hier niet mee eens bent schikt een andere tandarts u beter.

Spoedgevallen

Als u pijnklachten heeft, neem dan direct contact op met onze praktijk. Als u ’s morgens vóór 10.00 uur belt doen wij ons best om u nog dezelfde dag te helpen. Houdt u er alstublieft rekening mee dat uw voorkeurstijd waarschijnlijk niet vrij is.

Buiten de praktijkuren is er een avond- en/of weekenddienst (Dental 365 tel. 085-0189464). Deze is uitsluitend voor het verlenen van spoedeisende hulp. Is er sprake van een minder dringende klacht dan zullen wij u zo spoedig mogelijk proberen te helpen. Indien dit door drukte in de praktijk niet op dezelfde dag lukt, zullen wij u op een ander tijdstip inplannen. Is uw prothese, plaatje of frame gebroken of kapot? Breng deze dan vóór 09.00 uur naar de praktijk. In principe kunnen wij deze dan, eventueel in overleg met de tandtechnieker, binnen één dag repareren.

Behandelingen

Tijdens uw eerste bezoek bij ons in de praktijk nemen wij ruim de tijd om kennis te maken. Tijdens deze afspraak doen wij een mondonderzoek en indien nodig maken we röntgenfoto’s. Aan de hand van dit gehele onderzoek kunnen wij u informeren over uw gebitssituatie. Indien noodzakelijk wordt een vervolgafspraak gemaakt bij een tandarts, mondhygiëniste of preventie-assistente. Tijdens de halfjaarlijkse controle is er in principe geen tijd voor behandeling. Er zal daarom zo nodig een vervolgafspraak worden gemaakt.

Betalingsvoorwaarden

Wij werken met Infomedics. Infomedics stuurt uw rekening gelijk door naar uw eigen verzekering. Hetgeen wat dan niet vergoed wordt krijgt u op factuur thuisgestuurd. Dus u hoeft de rekeningen niet zelf door te sturen naar uw verzekeringsmaatschappij. Als u inzage wilt over de kosten die u al heeft gemaakt kunt u het aan de balie vragen of contact op nemen met uw verzekering. (Wij kunnen u alleen het totaal bedrag laten zien maar niet wat er vergoed is.)

Afspraak wijzigen
chevron-down